Jak dotrzymać noworocznych postanowień?

0
754

Nowy Rok to czas, kiedy większość z nas podejmuje postanowienia. Pragniemy wprowadzić w swoje życie zmiany, które zmienią nasze życie na lepsze. Przez jakiś czas udaje nam się dotrzymać tych postanowień. Ale po kilku tygodniach zazwyczaj znów wracamy do starych przyzwyczajeń.

Postanowienia noworoczne najlepiej spisać na kartce, tym sposobem będzie łatwiej wprowadzić je w życie. Zwłaszcza jeśli mamy kilka postanowień – zapisane na kartce nie umkną naszej pamięci. Postanowień nie powinno być zbyt dużo, można wyznaczyć jedno konkretne postanowienie na każdy miesiąc.

Podejmujmy realne postanowienia

Pamiętajmy też, by nie podejmować postanowień z góry skazanych na niepowodzenie. Nie postanawiajmy sobie, że schudniemy 10 kg w ciągu miesiąca, że będziemy codziennie chodzić na siłownię. Nie postanawiajmy sobie, że zrezygnujemy z jakiejś rzeczy czy czynności, jeśli wiemy, że i tak z niej nie zrezygnujemy, np. z jedzenia słodyczy. Możemy postanowić sobie, że niektóre czynności nieco ograniczymy, np. słodycze będziemy jeść 2–3 razy w tygodniu.

Nie postanawiajmy sobie, że od Nowego Roku codziennie będziemy biegać. Zimowa aura nie zachęca do tego rodzaju treningów. Postanówmy sobie, że biegać zaczniemy wiosną albo zainwestujmy w bieżnię. Bieżnie to urządzenia umożliwiające bieganie przez cały rok. Posiadanie własnego sprzętu to dodatkowa motywacja do ćwiczeń.

Myślmy pozytywnie

Pamiętajmy, by myśleć pozytywnie. Wyobrażajmy sobie efekty, jakie przyniesie realizacja naszego postanowienia, np. szczuplejsza sylwetka, ładniejsza cera, lepsza kondycja, itp. Za każdy miesiąc dotrzymania postanowienia noworocznego wyznaczmy sobie nagrodę. Mogą to być zakupy, wyjście do kina, spotkanie z przyjaciółmi. Tym sposobem zmotywujemy się do kontynuacji naszego postanowienia.

Poszukajmy wsparcia

Samemu często jest ciężko wytrwać w postanowieniu. Warto więc poszukać wsparcia. Jeżeli wspólnie z kimś z rodziny, przyjaciół lub znajomych postanowimy schudnąć, zdrowo się odżywiać czy rzucić palenie, będziemy się nawzajem motywować, wspierać się, podnosić na duchu.

Wszelkie błędy starajmy się naprawiać

Bądźmy wytrwali, ale przyznajmy sobie też prawo do błędów. Pamiętajmy, że nikt nie jest idealny, jeżeli któregoś dnia pominiemy trening lub w czasie diety odchudzającej skusimy się na słodkości podczas karnawałowego przyjęcia, nie załamujmy się i postarajmy się naprawić te błędy.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here