Marketing, to proces mający na celu rozreklamowanie, promocję i działania związane z wyróżnieniem firmy i usług, dzięki czemu możliwe jest uzyskania korzyści finansowych i poza finansowych. Marketing to dział, który mieści w sobie różnorakie formy reklamy, a ich podział zależny jest od rodzaju działań, celu i możliwości danej firmy. Jednym ze sposobów wykorzystywanych w promocji firmy jest marketing w B2B. Technika ta zakłada proces zachodzący między co najmniej dwoma podmiotami.
B2B to kooperacja między dwiema firmami, w której wyróżnia się wielu odbiorców i uczestników. W tego rodzaju marketingu wszyscy odgrywają ważną rolę i są znaczącymi elementami. Zadaniem firm uczestniczących w marketingu B2B są m.in.: przygotowanie i potwierdzenie ofert i zamówień, realizacja transakcji, wykonywanie płatności, poszukiwanie ofert lub wystawiane dokumentów związanych z realizacją. Korzystając z marketingu B2B możliwe są realizacje dotyczące jednej branży lub wykorzystujące wiele działów obszarów. Marketing B2C, to marketing działający na podobnych zasadach, jednak w tego rodzaju działaniach wykorzystuje się kooperacje firm z klientami końcowymi. Wdrożenie w życie tego rodzaju marketingu możliwe jest dzięki kontaktom z pozyskanymi klientami i jednostkowymi odbiorcami przygotowanej oferty. Głównym zadaniem marketingu B2C jest pozyskanie jak największej ilości odbiorców końcowych, dzięki którym można uzyskać opłacalne i korzystne wyniki marketingu.
Różnice miedzy marketingiem B2B a B2C można zauważyć na wielu płaszczyznach. Proces zakupu w przypadku pierwszego zależny jest od firmy i jest procesem bardzo złożonym, a w przypadku B2C odbiorcą jest klient końcowy. Różnice można także zauważyć w formach płatności, jak również na poziomie przygotowywanych ofert. Wszelkich informacji i podpowiedzi dotyczących rozwiązań i zastosowania obydwóch rodzajów marketingu dostarcza witryna BusinessWeb, która udostępnia i proponuje pomoc w zakresie marketingu. Na stronie businessweb.pl możesz określić potrzeby, przygotować plan działania oraz stworzyć strategię marketingu B2B.