Media społecznościowe kojarzą nam się z miejscem, gdzie sprawdzamy co dzieje się u naszych znajomych bądź celebrytów, mogą być źródłem inspiracji i informacji o świecie. Jednak social media można wykorzystać także w inny sposób. Jest nim zarabianie pieniędzy. To jak wykorzystasz te platformy zależy wyłącznie od Ciebie.
Przeczytaj też: http://www.garg.pl/social-media-co-to-jest-do-czego-ich-wykorzystujemy/
Social media, a możliwość pozyskiwania klientów
Istnieje kilka sposobów na zdobycie nowych klientów. Pierwszym z nich jest wyświetlanie tradycyjnych płatnych reklam w popularnych mediach społecznościowych. Dużą zaletą portali społecznościowych jest fakt, że użytkownicy uzupełniają bardzo wiele danych na swój temat. W związku z tym algorytm reklamowy w social mediach jest bardzo skuteczny i pokazuje produkt czy usługę do odpowiednich osób.
Kolejny sposób, również płatny to rozpoczęcie współpracy z influencerami. To osoby popularne i opiniotwórcze dla pewnej grupy użytkowników. Oznacza to, że kiedy polecają dany produkt bądź usługę wzrasta na nie popyt.
Ostatni sposób jest darmowy, a przynajmniej w części. Jest to prowadzenie kont w social mediach, gdzie znajdują się osoby z naszej grupy docelowej. Publikacja postów, komentowanie innych profili i inne działania sprawią, że może nas zobaczyć nasz potencjalny klient. Opcję tą oznaczyliśmy jako częściowo bezpłatną ponieważ należy poświęcić czas na prowadzenie kont w mediach społecznościowych. W sytuacji kiedy powierzymy takie działania profesjonalistom również musimy zapłacić.
W jakich social mediach można pokazać swój produkt lub usługę?
Każde medium może być dobre. Wybierając konkretną platformę warto mieć na uwadze czy znajduje się na nim nasza grupa docelowa, do której kierujemy swój produkt lub usługę. Warto pomyśleć nad treściami jakie chce się tam umieścić. Po takiej analizie niektóre portale mogą okazać się zbędne ponieważ nie będziemy tam publikować żadnych treści.
Social media, w których można publikować to m.in. Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Pinterest, Tiktok, LinkedIn. Istnieją też nieco mniej popularne portale jak Tumblr czy Snapchat. Możemy wyróżnić kilka komunikatorów, które również mogą być wykorzystywane w tych celach, są to Whatsapp i Tinder.
Zobacz też: http://www.geocarbon.pl/tinder-aplikacja-randkowa/