Być może w ostatnim czasie całkiem sporo słyszałeś o marketingu w internecie. Coraz więcej firm dostrzega potencjał tego medium i zdają sobie sprawę, że zaniedbanie tego kanału komunikacji może kosztować ich mnóstwo klientów. Co zrobić, by skutecznie włączyć się do walki o klienta? Jak to może osiągnąć nawet niewielka, lokalna firma?
Pozycjonowanie stron
Jeśli chcesz, by ktokolwiek odnalazł twoją stronę w sieci, musisz ją wypozycjonować. Co to znaczy? Po wpisaniu do wyszukiwarki Google słów kluczowych związanych z profilem twojego biznesu twoja strona musi pojawić się w czołowej 5-tce wyników. Z przeciwnym razie nikt na nią nie wejdzie i nikt jej nie zauważy. Od obecności w tym miejscu zależą więc odwiedziny, możliwość zaprezentowania swojej oferty i rosnące obroty, przekładające się na większy zysk. Dlatego każdy chciałby się tam znaleźć. Co zrobić, by to właśnie twoja witryna znalazła się w pierwszej piątce wyników wyszukiwania? Musisz postawiać na pozycjonowanie.
Pozycjonowanie to usługa, którą zajmują się firmy świadczące usługi z zakresu marketingu internetowego, obejmująca całe spektrum działań mających na celu podniesienie pozycji twojej strony w rankingu wyszukiwarki. Jednak konkurowanie z firmami działającymi na skalę całego kraju o pozycję w wybranych słowach kluczowych jest bardzo drogie i wymaga ogromnej ilości czasu. Jest jednak dobra wiadomość – można dotrzeć do klientów znacznie taniej. Wystarczy skupić się na dotarciu wyłącznie do tych klientów, którzy znajdują się w okolicy.
Pozycjonowanie lokalne – szansa dla twojego biznesu!
Pozycjonowanie lokalne jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich podmiotów działających na rynku lokalnym. Pozwala ono docierać wyłącznie do klientów znajdujących się w okolicy – w tym samym mieście czy dzielnicy. Większość usługodawców nie przyciągnie klientów z innego miasta – np. mechanik samochodowy z Łodzi nie zainteresuje przecież mieszkającego na warszawskim Ursynowie klienta. Jednak z pewnością zainteresuje go okoliczny mechanik, znajdujący się w tej samej dzielnicy Warszawy. Dzięki rozwiniętej geolokalizacji wykorzystywanej przez wyszukiwarki internetowe lokalne pozycjonowanie stron internetowych Warszawa jest proste, skuteczne i tanie. Pozwala również na szybsze wyniki. Właśnie to jest rozwiązanie dla odnajdujących się w XXI wieku małych- i mikroprzedsiębiorstw – działanie na rynku lokalnym, wykorzystując dostępną technologię. Warto być wśród tych, którzy dobrze wyczują rynek i dostosują swoją strategię.